A MAMI Kupa


A MAMI-Kupa mezőnyét várjuk a rajtelőkészítőbe!
Mint már olvashattátok, május 7-én elkezdődött a MAMI-Kupa 2016-os idénye. Ezúttal is a Szabolcs-Szatmár-Bereg-megyei Máriapócson található A.M.G. RabócsiRing adott otthont az első felvonásnak. A hétvége során összesen 101 ember nevezett, amiből látszik, hogy mennyi megszállottja akad a sorozatnak, hiszen a Budapesttől számított 260 km-es távolság se jelentett problémát senkinek.


Új szelek fújnak
Az elmúlt hónapokban jó pár megbeszélés és egyeztetés előzte meg az első rajtot, ugyanis a szervezők évről-évre törekednek rá, hogy javítsanak az amúgy sem hétköznapi színvonalon, és minél élvezhetőbb versenyeket rendezzenek mindenkinek. Az alapséma szinte ugyanaz maradt, azaz szombaton a kupákat, vasárnap pedig az országos bajnokságokat láthatjátok. Annyi azonban változott, hogy a kupa napokon az eddigi két futam helyett csak egy, míg időmérő az eddigi egy helyett kettő lesz.  A legfontosabb módosítások a géposztályokat érintették, ugyanis a tavaly együtt induló 125-ös négyütemű gépek, valamint a Youngtimer 90 kategóriába sorolt, végletekig reszelt kétütemű paripák külön váltak. Aztán létrejött egy merőben új ágazat is, ami a Trofeo Motorline nevet viseli, amit a Motor Line Kft. ügyvezető tulajdonosától Gianni Favarontól kapott. Gianni célja, hogy csokorba gyűjtse a robogósokat – tudástól és tapasztalttól függetlenül –, akik egy jelképes összegért cserébe megtapasztalhatják mi fán terem a pályamotorozás. Egy másik újítás a szombat késő délutánra betervezett, egy órás endurance mérkőzés, Le Mans-i rajttal megspékelve. Itt két pilóta – egy licenccel rendelkező, és egy amatőr– nevezhet egy vassal, aminek meg kell felelni a Youngtimer 90, a Youngtimer 125 négyütem, vagy a Simson Sport kiírások valamelyikének.
Külön utakon
Minden bizonnyal nagy megkönnyebbülést jelentett minden négyütemű, 125 köbcentis géppel indulónak, hogy elváltak útjaik kétütemű társaiktól. A 2T vasakkal menők között Pátkai Miklós nem talált ellenfélre a hétvégén, viszont mögötte komoly csaták folytak. Csáky Konor (MAMI ÉSE), Spalovszky Viktor (MAMI ÉSE), továbbá Telek Béla (MAMI ÉSE) vívott egymással. Aztán Béla motorjának gyújtásrendszere felmondta a szolgálatot, így nem tudott lépést tartani a többiekkel. Konor – aki mindössze tizenegy éves – és Viktor küzdelme az országos bajnokság második fordulójában mindenkit lenyűgözött. Mindössze öt körrel a leintés előtt sikerült Konornak Viktor elé kerülnie, és ezzel a dobogó második fokára állhatott. A negyedliteres négyüteműek között a Török testvérek, István (MAMI ÉSE) és Krisztián (MAMI ÉSE) párharca ugyanazzal a lendülettel folyik tovább, mint ahogy tavaly. A fiúknak nem volt könnyű dolga, van ugyanis a csapatban egy Lakatos Herman (Spárta MSE) nevű fiú, akit nem könnyű megelőzni.  A szombati nap Krisztiánnak sikerült azért, így ő állhatott a pódium tetejére, vasárnap azonban Herman nem hagyta magát és elvitte az aranyat a fiúk elől. Istvánnak meg kellett elégednie a második, míg Krisztiánnak a harmadik helyezéssel. Sok izgalmat tartogat még a nyár, főleg amiatt is, mert Törökék mögött ott lohol Ernszt Norbert (Spárta MSE) és Csáky Attila (MAMI ÉSE) is, akik tavaly óta rengeteget fejlődtek.
Újra mozgásban a vándor kupa
Az elmúlt év utolsó néhány versenyén úgy tűnt, hogy egyre kevesebb MZ-snek van kedve rajthoz állni, de most az új idény új lendületet is hozott számukra, hisz nagyon sokan eljöttek a szezon legtávolabbi helyszínére! Reméljük, lelkesedésük töretlen marad és folyamatosan hozzák majd a tőlük elvárt létszámot. Izgalmakban náluk sem volt hiány, elcsúszások, műszaki hibák, és minden tényező adva volt, ami az MZ kupával jár. Nem túlzok, ha azt mondom, hogy Turzó Sándor (MAMI ÉSE) mindent megnyert, amit csak lehetett. Többek között Bán Levente (MAMI ÉSE), Kutrik Zsombor (MAMI ÉSE), és Szilágyi Zoltán (MAMI ÉSE) is megpróbálták útját állni, de senkinek sem sikerült. Végeredményben Zoltán állhatott a dobogó második fokára, míg Zsombor a harmadikra. Sanyi beírta magát az MZ Kupa történelmébe is, hiszen ő vihette haza a Finta Béla vándorkupát, ami eddig Bán Levente (MAMI ÉSE) és Kutrik Zsombor (MAMI ÉSE) között járt kézről kézre.
Fairplay
Meglepő dolog történt, miután végig izgultuk a lelátóról a kétütemű negyedliteresek szombati futamát. Szokásához híven Major Gábor (MAMI ÉSE) vezetett, de az utolsó körben a leintés előtt elhagyta a pályát. Senki nem értette, hogy mi is történt. Később megkaptuk a magyarázatot, miszerint Gábor idén nem szeretne beleszólni a pontozásba, motorozni viszont igen, ezért mielőtt leintenék, kimegy a boxba, lehetőséget adva ezzel másoknak is a kupaszerzésre. Két új induló volt a mezőnyben, az a Maximilan Ďuriš (SMF) Szlovákiából, aki tavaly csak alkalomszerűen jött, illetve Petrovics Ferenc (MAMI ÉSE), aki eddig Simsonnal ment. Mindketten nagyon ügyesek voltak, viszont a szerencse nem az ő pártjukon állt. Max negyedik volt, mikor elesett, Feri Apriliájának pedig tönkre ment az alsó hajtókar csapágya, ami a harmadik hely elvesztését jelentette. Major Gábor áldozatának köszönhetően Gudmon Zoltán (MAMI ÉSE) lett az első, Pósfai Tamás (MAMI ÉSE) a második és Csanálosi Károly (MAMI ÉSE) a harmadik.
A múlt bűvöletében
Idén sem lesz majd hiány klasszikus mocikból, nagyrészt persze a kétütemű, jól bevált RD-k és P20-asok uralják a mezőnyt, de azért akad néhány négyütemű bringa is, amiknek a hangja meg-megtöri a kétüteműek gyönyörű ropogását. Három Moto Moriniből és egy Honda CB 500-ból áll a 4T különítmény. Bár félő, hogy Bánkuti Tamás (MAMI ÉSE) Hondájával nem lesz képes rajthoz állni Kakucson, mivel valami komoly hiba történt a szelepfedél alatt… A Classic 3-ban Almási Szabó Ottó (MAMI ÉSE) és Ölbei Zsolt László (MAMI ÉSE) vívtak az aranyért. Ottó 350-es Yamahája gyorsabbnak bizonyult az egyenesekben a P20-asnál, hat körrel a vége előtt Zsolti mégis átvette a vezetést, és végig megtartotta. A harmadik helyen szintén egy RD végzett, Horváth Attilával (Pannónia-Racing Kft.) a nyergében. Ami pedig a Classic 1-et illeti, Farkas Lajos (MAMI ÉSE) és Moto Morinije lettek a leggyorsabbak, őt Szántai Szabó Péter (MAMI ÉSE) követte, és a harmadik egy régi-új nevező, Sándor Balázs (MAMI ÉSE) lett.
Tüzes kezdet
Ez idáig még nem volt rá példa, hogy ennyi supermotós nevezett volna, mint Máriapócson. Összesen huszonegyen voltak a pályán, köztük három szerb fiúval. Az a látvány és hangzás, amit a rajtnál, no meg az egész futam alatt produkáltak, elképesztő volt! Minden supermotós bánatára a Dunlop nem régiben megszüntette azt a gumiját, melyben egyesült a jó tapadás és a tartósság. Ezt a szervezőknek is figyelembe kellett venni, és annak érdekében, hogy egyetlen garnitúra gumi elég legyen egy hétvégére, lecsökkentették a távot 15-ről 12 perc+2 körre. Az S1-ben Kecskeméti Márk (Tomracing Kft.) és Ónodi Benjámin (Motomax MSC) ádáz csatát vívtak, felemás sikerrel, de a végén Márk állhatott a dobogó felső fokára. Az S2-ben pedig Dudás Attila (Motoeurope Kft.) volt a leggyorsabb. Hartmann Ferenc légszűrője a felvezető kör előtt lángra kapott, szerencsére semmi baj nem történt, azt leszámítva, hogy Feri légszűrő nélkül teljesítette a távot. A díjátadón ő vehette át a másodiknak járó kupát. Kiss Barnának sem volt eseménymentes a szombat, egy esés miatt sok pontot elbukott, de azért összesítettben a behúzta a harmadik helyet.
Trofeo Motorline
Első körben nem volt túl népes a robogósok mezőnye, de tudjuk be ezt a nagy távolságnak. A szervezők megígérték, ha nagyon eltérő teljesítményű vasak érkeznek, akkor több kategóriában fogják díjazni a résztvevőket, így lett egy Robogó Racing és egy Robogó Sport értékelés. A Racing első három helyezettje Fábri Zoltán (Élménycity Kft.), Hudák Tamás (MAMI ÉSE), és Ondreák Péter (Élménycity Kft.) vasárnap hatalmasat meccseltek a hasonló teljesítményű robeszokkal, míg Péter el nem esett. Tomi és Zoli a végsőkig előzgették egymást, végül Zolit intették le először. Galántay Tamás (MAMI ÉSE) is nagyon készült már erre a futamra, azonban a főtengelycsapágyak robogója blokkjában úgy döntöttek, hogy nem akarják a folytatást, de reméljük legközelebb már ő is beleszólhat az eredményekbe.
Összességében remek hétvégével indítottuk a szezont, az időjárás a legideálisabb arcát mutatta, és ami a legfontosabb, hogy a pályabíróknak egyszer sem kellett használni a piros zászlót, ami ugyan nem jelenti, hogy nem volt esés, de komolyabb baleset nem történt! Reméljük sikerül majd ezt a tendenciát a továbbiakban is tartani! Legközelebb Kakucson találkozunk, június 4-5-én, mindenkit várunk szeretettel és gyertek el minél többen!