Interjú Gianni Favaronnal

gianni_favaron_2.jpgEgy véletlen folytán, nem sokkal a verseny után lehetőségem adódott, hogy beszélgessek kicsit a Trofeo Motorline sorozat megálmodójával, Gianni Favaronnal. Az interjú során Giannitól nem csak válaszokat kaptam a kérdéseimre, hanem egy sokkal mélyebb betekintést is nyertem általa a magyar motorsport világába, mint korábban bármikor. Most szeretném veletek ezeket a gondolatok is megosztani Gianni válaszain keresztül! Gianni több, mint 20 éve él Magyarországon, de Olaszországban született és nevelkedett. Ott, ahol a motorsport nemzeti sport, és aki ebben a világban dolgozik, szívvel-lélekkel teszi azt. Ezek után nem csoda, hogy Gianni személyes küldetésének tekinti az itthon kialakult, helyzet javítását.


- Volt már rá példa, hogy a Motor Line Kft. versenyeket rendezett vagy támogatott?
-Természetesen! Megfelelő mennyiségű tapasztalattal rendelkezünk ezen a téren, hiszen közel tíz évig a mi versenyzőnk volt Dudás Péter, aki az Alpok-Adria Bajnokságból és a Magyar Bajnokságból is kivette a részét, nem akármilyen eredményekkel. Emellett volt három robogós versenyzőnk is, akik a Malossi színeiben versenyeztek.
- Hogyan kerültél kapcsolatba a MAMI Magyar Motorkerékpár-szerelő Szakközépiskola és Szakiskolával? -Az iskola műszaki igazgatójával már lassan két évtizede ismerjük egymást, és igyekszünk kölcsönösen segíteni egymás munkáját. Volt rá példa, hogy a MAMI segítségét kértük egy kifejezetten motorszerelőknek indított Malossi tuning tanfolyam lebonyolításában, valamint a MAMI által szervezett versenyeken rendszeresen indultak a versenyzőink.
- Honnét jött az ihlet, hogy elindítsátok a Trofeo Motorline versenysorozatot?
-Több, mint fél évvel ezelőtt kezdtünk el tárgyalni a részletekről és a kivitelezés mikéntjéről Lévay Károllyal, a MAMI igazgatójával. Mindketten látjuk, hogy a magyar motorsport nem épp a legfényesebb időszakát éli, pedig ennek nem kellene így lennie. Úgy éreztem, hogy az összefogás erejét felhasználva megpróbálhatunk változtatni ezen a helyzeten, és remélhetőleg a Trofeo Motorline és a MAMI-Kupa együtt egy ideális megoldás lehet.
- Egészen pontosan mi a célotok, mit szeretnétek elérni a rendezvénnyel?
- Mindenek előtt a robogózás és a versenyzés népszerűsítése a legfontosabb cél, elsősorban a legifjabb korosztályokban, akikből aztán később utánpótlás válhat. Persze a fiatalok mellett az idősebbeket is szeretnénk becsalogatni ebbe a világba, és jó lenne, ha egy minimális anyagi ráfordítással bárki kipróbálhatná, hogy milyen is a motorversenyzés. Persze nem élsportolói, hanem hobbi szinten.
- Hogyan képzeled el ennek a megvalósítását?
-Partnereink segítségével próbáljuk minél több helyen reklámozni az eseményeket, hogy minél több néző látogasson el a rendezvényekre, no meg persze gőzerővel keressük a szponzorokat, hogy aki kedvet kapna egy kis megmérettetéshez, az akár egy robogó birtokában a legközelebbi alkalommal minimális nevezési díj ellenében rajthoz is állhasson. Szerencsére már most magunk mögött tudhatjuk hat magyar cég, az Egümotors Bt., a Kék Hold S.E. Kft., a Motor Line Kft., a Motul Magyarország, a Netmoto Kft., valamint a Tutto Moto Kft. támogatását! Rajtuk kívül pedig négy olasz szponzorunk is van, méghozzá az Ariete, a Giannelli, a Malossi és nem utolsó sorban a Tucano Urbano. Az Olasz Külkereskedelmi Intézeten (ICE) keresztül pedig anyaországom támogatását is élvezzük. Ezt a konstrukciót azonban csak rövidtávon tekinthetjük megoldásnak, nagyon fontos lenne, hogy a motorozást ennél a szintnél magasabbra emeljük. Ez a mi igazi célunk, ami megoldást jelenthet minden, a versenyzést gátló anyagi problémára.
- Ha valaki nevezni szeretne a Trofeo Motorline-ra, akkor mit is kell pontosan csinálnia?
-Az indulónak mindenképpen a megfelelő időben és a megfelelő helyen kell lennie – a mindig soron következő aktuális verseny helyszínét és időpontját megtaláljátok a http://trofeo.motorline.hu/ oldalon – ahol be is regisztrálhatjátok magatokat és paripátokat. Ezután össze kell pakolni a család apraját-nagyját, elutazni az adott pályára, végezetül verseny reggelén neveztek a kupára. Ez a folyamat a gépátvételből, illetve némi adminisztrációból áll. Ha mindezen túl vagytok, már csak várnotok kell a rajtot! Azon, hogy ki milyen motorral érkezik, senki ne aggódjon, hiszen igyekszünk mindenkihez alkalmazkodni és a nagyon eltérő teljesítményű robogókat külön kategóriákban díjazzuk! Ráadásul szezon végén a profik között az első három Malossi fényezésű robogós részt vehet majd a Malossi bajnokságának olaszországi évzáró futamán, ami úgy gondolom mindenkinek kiváló ajánlólevéllé válhat.
- Utolsó kérdésként szeretném megtudakolni tőled, hogy miután túl vagyunk az első versenyhétvégén, hogy érezted magad és egyáltalán azt kaptad-e a MAMI-Kupától, amire számítottál?
-Minden képzeletemet felülmúlta az, amit ott láttam! Csodálatos érzés volt látni, hogy a versenyzők a pályán élet-halál harcot vívnak, majd miután levették a sisakot együtt sütögetnek és beszélgetnek, vagy épp szerelnek. Le a kalappal a szervezők és a lebonyolításban résztvevők előtt, látszik, hogy az évek során egy igazi csapattá kovácsolódtak és mindenki profin végzi a munkáját. Nagy boldogsággal tölt el, hogy én is hozzá tehetek ehhez az egészhez egy picit a sajátomból! Szeretném kihangsúlyozni, hogy amióta Magyarországon élek, nagyon gyakran tapasztalom, hogy társadalmi szinten hiányzik az emberekből az összetartás. Nagyon fontosnak tartom, függetlenül a sport szeretetétől és az üzlettől, hogy valahogy rávezessük az embereket erre, és mindenhol létrejöhessen az az együttműködés, amivel a hazámon kívül a MAMI-Kupán is találkoztam. Nagyon bízom benne, hogy a Trofeo Motorline és a MAMI-Kupa együtt segíthet ezen a problémán.
Szerző: Tráj A.